Köztisztasági feladatellátási szerződés

Miénk itt a tér!

mely létrejött egyrészről : Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzata

Cím: 1073 Budapest, Erzsébet krt. 6.

Képviseli:                              Niedermüller Péter polgármester

Számlavez pénzintézete: OTP Bank Nyrt.

Számlaszáma:                       11784009-15507008

Számlázási cím:                    1073 Budapest, Erzsébet krt. 6.

Adószáma:                             15735708-2-42

mint megrendelő (a továbbiakban: Önkormányzat),

másrészről:                            Erzsébetváros Fejlesztési és Beruházási Kft.

Cím:                                       1076 Budapest, Garay utca 5. I/119.

Képviseli:                              Galambos András György ügyvezető

Számlavez pénzintézete: OTP Bank Nyrt.

Számlaszáma:                        11784009-22222514-00000000   

Adószáma:                             10740398-2-42

Statisztikai jelzőszáma:       10740398-6832-113-01

Cégbíróság:                            Fővárosi Törvényszék

Cégjegyzék száma:               01-09-164125

mint vállalkozó (a továbbiakban: Erzsébetváros Kft.)

együttesen a továbbiakban: Felek között, az alábbi helyen és időben, az alábbi feltételek szerint:

PREAMBULUM

Felek egyezően rögzítik, hogy jelen szerződés tárgyát képező 2.1.1-2.1.2 pontban meghatározott tevékenység a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. évi törvény (Mötv.) szerint a helyben biztosítandó közfeladatok körében ellátandó helyi önkormányzati feladatnak minősül, úgymint a 13. § 5. pontja szerinti környezet-egészségügy (ide értve a köztisztaság és a települési környezet tisztasága) biztosítása, ugyanezen szakasz 2. pontja szerinti településüzemeltetés (amely alatt érti a helyi közutak és tartozékainak kialakítását és fenntartását, valamint a közparkok és egyéb közterületek kialakítását és fenntartását), valamint a 23. § (5) bekezdés 1. pontjában fővárosi kerületi önkormányzati feladatként meghatározott helyi közutak, közterek és parkok kezelése, fejlesztése és üzemeltetése.

Felek egyezően rögzítik továbbá, hogy a 2.1.1-2.1.2 pontban meghatározott tevékenységet a 449/2016. (XI.23.) számú Képviselő-testületi határozat alapján végzi az Erzsébetváros Kft. Ennek megfelelően az Önkormányzat közigazgatási területén lévő közterületek (ideértve különösen közutak, gyalogosforgalmat szolgáló járdák, és az azokat elválasztó közterületi sávok, továbbá kutyafuttatók, közparkok) köztisztasági és települési környezet tisztaságának biztosítása tartozik ebbe a körbe. Felek rögzítik továbbá, hogy a jelen szerződés nem biztosít kizárólagos jogot az Erzsébetváros Kft. részére a jelen szerződésben meghatározott feladatok ellátására, az egyes feladatok részben / egészben történő ellátására – megfelelő költségvetési fedezet rendelkezésre állása esetén – az Önkormányzat harmadik személlyel is köthet megállapodást.

Felek egyezően rögzítik, hogy az Erzsébetváros Kft. alapítója az Önkormányzat.

Fentiekre tekintettel szerződő Felek rögzítik, hogy az Önkormányzat meghatározó befolyást gyakorol az Erzsébetváros Kft. fölött.

  1. A szerződés időtartama

Szerződő Felek megállapodnak abban, hogy jelen szerződés annak aláírása napjától határozatlan időtartamra jön létre.

  1. A szerződés tárgya

2.1.1. Önkormányzat megrendeli, az Erzsébetváros Kft. pedig elvállalja a Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzatának közigazgatási területén lévő közterületek (ideértve különösen közutak, gyalogosforgalmat szolgáló járdák, és az azokat elválasztó közterületi sávok, továbbá kutyafuttatók, közparkok) köztisztasági és települési környezet tisztaságának biztosítását a 3-13. pontokban meghatározottak szerint.

2.1.2. Felek megállapodnak abban, hogy az Erzsébetváros Kft. vállalja a Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros közigazgatási területén lévő közterületeken elhagyott, illetve ellenőrizetlen körülmények között elhelyezett – ideértve a településtisztasági feladatok körébe tartozó hulladékot is – hulladék összegyűjtését és elszállítását.

Felek rögzítik, hogy az Erzsébetváros Kft. az e pontban rögzített tevékenység végzése során nem vesz át hulladékot a lakosságtól.

2.1.3. Felek megállapodnak abban, hogy az Erzsébetváros Kft. hétköznaponként  a tervezett napi munkavégzésről ütemtervet (munkanemenként a takarítással érintett terület megjelölésével) készít és azt  megküldi  – az érintett munkanapon 10 óráig, valamint szombat, vasárnap és pihenő,- ünnepnapokra vonatkozóan, az azt követő munkanapon 10 óráig – az Önkormányzatnak.

Járdatakarítással kapcsolatos feladatok:

  • Gépi járdatakarítással kapcsolatos feladatok

3.1. Az Önkormányzat megrendeli, az Erzsébetváros Kft. elvállalja a Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzatának közigazgatási területén lévő járdák és parkolósávok (hétköznapi és hétvégi) gépi takarítását.

3.2. A 3.1 pontban foglalt feladat ellátása Külső- és Középső Erzsébetvárosban a 2. számú melléklet Külső- Középső Erzsébetváros takarítási feladatai szerint történik.

3.3. A 3.1. pontban foglalt feladat ellátása a Károly körút – Rákóczi út – Erzsébet körút – Király utca által határolt területén (Belső-Erzsébetváros) az 1. sz. melléklet „Belső-Erzsébetváros takarítási feladatai” szerint történik.

3.4. Az Önkormányzat megrendeli, az Erzsébetváros Kft. elvállalja a Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzatának közigazgatási területén lévő járdák és parkolósávok önjáró elektromos hulladékfelszedő géppel történő gépi takarítását az időjárás függvényében, napi (hétköznapi és hétvégi napokon) rendszerességgel, azzal, hogy Belső-Erzsébetváros területén a töltési megoldás kiépítését követően kezdődik a munkavégzés. 

3.5. Felek megállapodnak abban, hogy amennyiben a téli hónapokban az időjárási viszonyok azt indokolttá teszik, az Erzsébetváros Kft. 3. számú mellékletben részletezett közterületeken hó eltakarítási és síkosság-mentesítési munkákat végez.

3.6. A gépek esetleges tartós meghibásodása esetén az Erzsébetváros Kft. a jelen szerződéses kötelezettségei teljesítése érdekében jogosult harmadik személytől bérelni járdatakarító gépeket az Önkormányzat 20.3 pontban megjelölt kapcsolattartójával történt egyeztetést követően, a kapcsolattartó írásbeli jóváhagyását követően.

  • Magasnyomású tisztítóberendezéssel végzett járdatakarítással kapcsolatos feladatok
  • Az Önkormányzat megrendeli, az Erzsébetváros Kft. elvállalja, hogy az időjárási viszonyok függvényében előreláthatóan minden év március 15. napjától november 30. napjáig terjedő időszakban a Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzatának közigazgatási területén lévő járdák magasnyomású géppel történő takarítását.
    •   Az Erzsébetváros Kft. a 4.1. pontban foglalt tevékenységet a Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Károly körút – Rákóczi út – Erzsébet körút – Király utca által határolt területén (Belső-Erzsébetváros) az 1. sz. melléklet „Belső-Erzsébetváros takarítási feladatai” szerint végzi.
    • A 4.1. pontban foglalt feladat ellátása Külső- és Középső Erzsébetvárosban a 2. számú melléklet Külső- Középső Erzsébetváros takarítási feladatai szerint történik.
  • Az Önkormányzat tulajdonában álló hulladékfelszedő gépek, járdatakarító gépek és magasnyomású tisztítóberendezések fenntartásával kapcsolatos feladatok

5.1. Felek megállapodnak abban, hogy az Erzsébetváros Kft. jelen szerződésben szabályozott feladatai ellátása érdekében az Önkormányzat a jelen szerződés 7. számú mellékletében megjelölt eszközöket a jelen szerződés időtartamára ingyenesen az Erzsébetváros Kft. rendelkezésére, használatába bocsátja.

5.2. Felek megállapodnak abban, hogy az Erzsébetváros Kft. az e pont szerint rendelkezésére bocsátott gépek üzemeltetése és karbantartása körében az alábbi feladatokat látja el:

  1. a munkavégzésen túli időtartamban a járdatakarító és elektromos hulladékfelszedő gépek Budapest VII. kerület Murányi u. 13. szám alatti telephelyen történő tárolását,
  2. a járdatakarító és elektromos hulladékfelszedő gépek napi tisztítását, a másnapi munkavégzésre történő felkészítését,
  3. a megelőző karbantartási feladatok ellátását, az elhasználódott alkatrészek cseréjét és rendszeres szervizelését,
  4. a szükséges segédanyagok beszerzését, a működéshez szükséges üzemanyag-ellátás, illetve töltés biztosítását,
  5. a szükséges vízvételi lehetőség biztosítását,
  6. az Önkormányzat által az 5.1. pontban rögzítetten rendelkezésére bocsátott járművekre kötelező felelősségbiztosítás kötését,
  7.  az Erzsébetváros Kft. köteles az Önkormányzat által az 5.1 pontban rendelkezésére bocsátott járműveket, gépeket, eszközöket nyilvántartásba venni, évente leltározni, negyedéves adatszolgáltatási kötelezettséget teljesíteni a bruttó értékről, értékcsökkenésről.  

5.4. Az Önkormányzat tulajdonában álló – az Erzsébetváros Kft.  által a jelen szerződésben foglalt feladatai teljesítése érdekében használt – járművek, gépek és egyéb berendezések olyan mértékű műszaki meghibásodása esetén, amikor azok javítása nem lehetséges, vagy a szükséges javítási munka elvégzése olyan aránytalanul magas költségekkel járna, amely az ésszerű gazdálkodással ellentétben áll, az Erzsébetváros Kft. a járművek, gépek és egyéb berendezések pótlását lebonyolíthatja azzal, hogy a beszerzési eljárásban a beszerző az Önkormányzat, és az így pótolt eszközök az Önkormányzat tulajdonába kerülnek. Az Erzsébetváros Kft. erre vonatkozó igény felmerülése esetén a pótlandó eszköz(ök) beszerzéséről javaslatot készít, és arról egyeztetéseket folytat az Önkormányzattal.

5.5. Amennyiben az Önkormányzat tulajdonában álló – az Erzsébetváros Kft. által a jelen szerződésben foglalt feladatai teljesítése érdekében használt – járművek, gépek és egyéb berendezések vonatkozásában olyan rendkívüli javítási munkák elvégzése válik szükségessé, amelyek nem esnek a tervszerű megelőző karbantartási feladatok, illetve a rendszeres szervizelés körébe, az Erzsébetváros Kft. a járművek, gépek és egyéb berendezések továbbhasználhatósága érdekében azokat hivatalos márkaszervizben jogosult megjavíttatni.

5.6. Az 5.4. 5.5. pontban meghatározott javítási munkálatokról amelyek várhatóan meghaladják az esetenkénti 200.000,- Ft-ot akkor arról az Erzsébetváros Kft. javaslatot készít, és  egyeztetéseket folytat az Önkormányzat kapcsolattartójával. A járművek, gépek és egyéb berendezések előbbiekben meghatározott érték feletti javítása az egyeztetések eredményeként az Önkormányzat kapcsolattartója által írásban (e-mail vagy más írásos formában) jóváhagyottak alapján történik. Az ilyen módon elvégzett javítások költségeit az Erzsébetváros Kft. jogosult az Önkormányzat felé továbbszámlázni, az Önkormányzat pedig köteles a számla kézhezvételét követő 30 napon belül annak kiegyenlítéséről gondoskodni.

6. Kézi takarítással kapcsolatos feladatok:

6.1. Az Önkormányzat megrendeli, az Erzsébetváros Kft. elvállalja minden év január 01-től december 31-ig terjedő időszakban a Külső- és Középső Erzsébetvárosban az Önkormányzat közigazgatási területén lévő közterületek kézi takarítását az 2. számú melléklet Külső- Középső Erzsébetváros takarítási feladatai szerint.

6.2. Az Önkormányzat megrendeli, az Erzsébetváros Kft. elvállalja, hogy a Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Károly körút – Rákóczi út – Erzsébet körút – Király utca által határolt területén (Belső-Erzsébetváros) az Önkormányzat tulajdonában álló közterületek kézi takarítását valamennyi hétköznapi, hétvégi és munkaszüneti napokon is elvégzi az 1. sz. melléklet „Belső-Erzsébetváros takarítási feladatai” szerint.

6.3. Az Önkormányzat megrendeli, az Erzsébetváros Kft. elvállalja minden év január 1-től december 31-ig terjedő időszakban hétvégi (szombat-vasárnap és ünnepnapokon) napokon a közparkok kézi takarítását. A feladat elvégzése során sor kerül a 4. számú mellékletben felsorolt területeken a burkolt felületek kézi takarítására és a csatlakozó zöldfelületeken a darabos hulladék összeszedésére, valamint sor kerül az Önkormányzat tulajdonában levő utcai zöldsávok, növényágyások planténerek, favermek területéről a darabos hulladék eltávolítására.

  • Kutyafuttatók takarításával kapcsolatos köztisztasági feladatok
  • Az Önkormányzat megrendeli, az Erzsébetváros Kft. elvállalja a Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros közigazgatási területén lévő, a jelen szerződés 5. számú mellékletében megjelölt kutyafuttatók takarítását heti három alkalommal (hétfő – szerda – péntek).
  • Az Önkormányzat megrendeli, az Erzsébetváros Kft. elvállalja, hogy évente március 15. napjától november 30. napjáig terjedő időszakban Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros közigazgatási területén lévő, a jelen szerződés 5. számú mellékletében megjelölt kutyafuttatók területét heti egy alkalommal semleges, biológiailag lebomló, kutyákra és a környezetre ártalmatlan tisztítószerrel kezeli.
  • A közterületi szemetes edények ürítésével kapcsolatos feladatok – közterületi hulladékgyűjtő edények pótlása, felújítása, új hulladékgyűjtő edények kihelyezése
  • Az Önkormányzat megrendeli, az Erzsébetváros Kft. elvállalja az Önkormányzat tulajdonát képező, Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros közigazgatási területén lévő közterületekre kihelyezett köztéri szemetes edények heti öt alkalommal való ürítését és a hulladék elszállítását, Középső-Külső Erzsébetvárosban.
  • Az Önkormányzat megrendeli, az Erzsébetváros Kft. elvállalja, hogy a 8.1. pontban megjelölt tevékenységet Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Károly körút – Rákóczi út – Erzsébet körút – Király utca által határolt területén (Belső-Erzsébetváros), valamennyi hétköznapi, hétvégi és munkaszüneti napokon is elvégzi.
  • Az Önkormányzat megrendeli, az Erzsébetváros Kft. elvállalja, hogy évente egy alkalommal a nyári nagytakarítás időpontjával egy időben és erre vonatkozó igény felmerülése esetén a kapcsolattartó által jelzett egyéb időpontban felmérést végez a közterületi hulladékgyűjtő edények műszaki állapotát illetően, amely felmérés eredményeképp az Önkormányzat részére írásban javaslatot tesz az aktuális igények szerint a hulladékgyűjtő edények pótlására, javítására. A javaslatnak tartalmaznia kell munkanemek szerinti bontásban a pótláshoz szükséges új hulladékgyűjtő edények műszaki jellemzőit, a pótlandó hulladékgyűjtő edények, alkatrészek darabszámát, az esetleges javítási munkák leírását, a hulladékgyűjtő edények pótlásával, javításával érintett közterületek pontos megnevezését, valamint az adott munkákra vonatkozó teljesítési határidőket és az árat is. Az Erzsébetváros Kft. a pótlási, javítási munkákat az Önkormányzat 20.3 pontban megjelölt kapcsolattartójával történt egyeztetést követően, a kapcsolattartó írásbeli jóváhagyását követően elvégzi. 
  • Közterületekre illegálisan kihelyezett, elhagyott nagydarabos (illegális lom) hulladék elszállításával kapcsolatos feladatok
  • Az Önkormányzat megrendeli, az Erzsébetváros Kft. elvállalja a Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros közigazgatási területén lévő közterületekre illegálisan kihelyezett hulladék (illegális lom) begyűjtését. Felek megállapodnak abban, hogy az Erzsébetváros Kft. e feladatát lakossági és egyéb bejelentések, illetve saját észlelés alapján végzi. Felek megállapodnak abban, hogy az Erzsébetváros Kft. a begyűjtött lomokról m3 nyilvántartást vezet, amelyről havi rendszerességgel tájékoztatást küld az Önkormányzat részére. A nyilvántartás tartalmazza az illegális lom m3-ben meghatározott mennyiségén felül a közterületi szemetes edényekből gyűjtött hulladék mennyiségét hétköznap- hétvége bontásban, a kutyafuttatók területén elhelyezett szemetes edényekből gyűjtött hulladék mennyiségét és utcai takarításból származó hulladék mennyiségét.
  • Az Önkormányzat megrendeli, az Erzsébetváros Kft. elvállalja az e pont alapján végzett köztisztasági feladatokból származó hulladékon kívül a jelen szerződés tárgyát képező egyéb feladatok ellátása során felgyülemlett hulladék elszállítását.
  1. A közterületek újévi takarításával kapcsolatos köztisztasági feladatok

Az Önkormányzat megrendeli, az Erzsébetváros Kft. elvállalja a Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros közigazgatási területén lévő közterületek újévi takarítását.

Felek megállapodnak abban, hogy az Erzsébetváros Kft. az újévi takarítás keretében a Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros közigazgatási területén lévő jelen szerződés 6. számú mellékletébenmegjelölt területekről és a Károly körút – Rákóczi út – Erzsébet körút – Király utca által határolt területén (Belső-Erzsébetváros) felhalmozódott hulladék begyűjtését, valamint az ehhez kapcsolódó további köztisztasági feladatokat látja el.

  1. A közterületek tavaszi, nyári és őszi nagytakarításával kapcsolatos köztisztasági feladatok

Az Önkormányzat megrendeli, az Erzsébetváros Kft. elvállalja a Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros közigazgatási területén lévő közterületek tavaszi, nyári és őszi nagytakarítását.

Felek megállapodnak abban, hogy az Erzsébetváros Kft. a tavaszi nagytakarítást az időjárás függvényében március vagy április hónapban, a nyári nagytakarítást június vagy július hónapban és az őszi nagytakarítást szeptember vagy október hónapban végzi el egy-egy alkalommal. A nagytakarítások alkalmával Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros közigazgatási területén az Önkormányzat tulajdonában levő közterületeken található közterületi járdák és parkolósávok nagynyomású mosására kerül sor bio-tisztítószer vagy vegyszer használatával, valamint megvalósul az Önkormányzat tulajdonában álló közterületekre kihelyezett szemetes edények takarítása.

  1. Előre nem látható köztisztasági feladatok

12.1. Az Önkormányzat megrendeli, az Erzsébetváros Kft. elvállalja, hogy a Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros közigazgatási területén lévő közterületeken felmerülő, előre nem látható köztisztasági feladatokat szükség szerint elvégzi.

12.2. Az Önkormányzat megrendeli, az Erzsébetváros Kft. elvállalja, hogy esetleges veszélyhelyzet kihirdetése esetén a Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros közigazgatási területén lévő közterületeken felmerülő előre nem látható köztisztasági feladatokat szükség szerint elvégzi.

12.3. Felek megállapodnak abban, hogy az e pontban foglalt köztisztasági feladatok elvégzése az Erzsébetváros Kft. vagy az Önkormányzat kapcsolattartója által írásban (e-mail vagy más írásos formában) jóváhagyott településtisztasági feladatok vonatkozásában történik.

A szerződő Felek hulladékgazdálkodással kapcsolatos feladatai

13. Az Erzsébetváros Kft. feladatai

13.1. Az Erzsébetváros Kft. a jelen szerződésben foglalt hulladékgazdálkodás feladatait az arra vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően köteles ellátni.

13.2. Az Erzsébetváros Kft. nyilatkozza, hogy rendelkezik

  1. a feladatellátáshoz szükséges megfelelő műszaki állapotban lévő járművekkel, gépekkel, berendezésekkel és eszközökkel, valamint olyan – tulajdonában, kezelésében vagy bérleményében levő – telephellyel, amely alkalmas a feladatellátáshoz szükséges járművek, gépek, berendezések és eszközök tárolására, tisztítására, fertőtlenítésére és műszaki ellenőrzésére;
  2. a feladatellátáshoz szükséges létszámú – és a vonatkozó jogszabályok előírásainak megfelelően képzett – szakemberrel.

13.3. Felek megállapodnak abban, hogy az Erzsébetváros Kft. köteles

a) a jelen szerződés tárgyát képező feladatok folyamatos és teljes körű ellátására;

b) a feladatellátás folyamatos, biztonságos ellátásához szükséges fejlesztések és karbantartások elvégzésére;

c) a feladatellátás körébe tartozó hulladék kezelésére meghatározott helyek és létesítmények igénybevételére;

d) a nyilvántartási rendszer működtetésére és a feladatellátás teljesítésével összefüggő adatszolgáltatás rendszeres teljesítésére;

e) a nyilvántartási, adatkezelési és adatszolgáltatási rendszer létrehozásához és folyamatos működtetéséhez szükséges feltételeket biztosítani.

13.4. Az Erzsébetváros Kft. a tavaszi-, nyári-, őszi nagytakarítást és az újévi takarítást követően az ezen takarításokat követő első Városüzemeltetési Bizottsági ülésre előterjeszthető módon írásbeli szakmai tájékoztatót készít a szerződés alapján ellátott feladatokról, amely kiterjed az elvégzett feladatokra, a 7. melléklet szerinti gépek eszközök állapotára, a szerződés 1. számú és 2. számú mellékleteiben rögzített tervezett ütemtervekben foglaltaktól való esetleges -/+ 10 %-ot meghaladó eltérés okaira, valamint a kapcsolódó tervezett intézkedések bemutatására.

14. Az Önkormányzat feladatai:

Felek megállapodnak abban, hogy az Önkormányzat vállalja a jelen szerződés tárgyát képező tevékenység hatékony és folyamatos ellátásához az Erzsébetváros Kft. számára szükséges információk szolgáltatását.

A feladatellátás finanszírozása

15. Feladatellátási díj

15.1. Felek megállapodnak abban, hogy az Erzsébetváros Kft. a 3-12. pontokban részletezett tevékenységet – szükség szerint a hétvégi munkavégzéssel, valamint túlórával járó többletköltségeket is figyelembe véve  – a jelen szerződés és melléleteiben foglaltak alapján végzi – és havi elszámolást készít. Az elszámolás tartalmazza a havi elvégzett munkákat, munkanemenként a takarítással érintett terület és annak nagyságának megjelölésével – napi adattábla és havi összesítés formájában egyaránt külön kimutatva Belső-Erzsébetváros és külön Külső- és Középső Erzsébetváros területére vonatkozó adatokat.

15.2. Előre nem látható köztisztasági feladatok, általános tartalékkeret:

15.2.1. Felek megállapodnak abban, hogy a jelen szerződés tartamára a 12. pontban megjelölt előre nem látható köztisztasági feladatok ellátására az Önkormányzat nettó 22.000.000,-Ft+Áfa azaz nettó Huszonkétmillió forint +Áfa keretösszeget tart fenn. Felek megállapodnak abban, hogy a jelen pontban meghatározott összeg egyben általános tartalékkeretet is képez.

15.2.2. Felek rögzítik, hogy az Erzsébetváros Kft. a 2019. évi feladatellátása során a Belső –Erzsébetvárosra vonatkozó 2019. szeptember 12. napjától hatályos azonos tárgyú szerződésben rögzített éves feladatellátási bruttó 287.553.681,-Ft keretösszeget 2.123.267,-Ft+Áfa, bruttó 2.696.549,-Ft igazolt költséggel meghaladta, valamint a Középső- és Külső- Erzsébetvárosra vonatkozó éves feladatellátási bruttó 253.091.557-,Ft keretösszeget 625.547,-Ft+Áfa, bruttó 794.445,-Ft összegű nem megrendelt azonban az Erzsébetváros Kft. által teljesített takarítás összegével meghaladta. Felek megállapodnak abban, hogy az összesen 2.748.814,-Ft+Áfa, bruttó 3.490.994,-Ft összeget Önkormányzat kifizeti az Erzsébetváros Kft. részére, az Erzsébetváros Kft. erre vonatkozó számlája benyújtását követő 15 napon belül. 

15.3. Felek a jelen szerződés szerinti feladatok ellátáshoz szükséges köztisztasági feladatellátási díjat 2021. január 1. napjától kezdődően évi bruttó 716.802.000,-Ft keretösszegben állapítják meg. 

A Felek a jelen szerződés szerinti feladatok ellátásához szükséges köztisztasági feladatellátási díjat 2020. évre vonatkozóan bruttó 716.802.000,-Ft összeget csökkentve a 2019. szeptember 12. napjától hatályos, azonos tárgyú köztisztasági szerződés keretében elszámolásra kerülő 2020. január, február, március és április havi elszámolások bruttó összegével keretösszegben állapítják meg, azzal, hogy a 15.2.1 pontban foglalt általános tartalékkeret, valamint a 15.2.2. pontban rögzített még nem kifizetett összegeket is magába foglalja. 

15.4. Felek megállapodnak abban, hogy az Erzsébetváros Kft. a havi elszámolását legfeljebb a 15.3. pontban rögzített éves bruttó keretösszeg az adott évben még rendelkezésre álló időarányosan számolt havi átlagos keretösszege mértékéig nyújtja be.

15.5.  Felek megállapodnak abban, hogy az adott hónapban a 15.3. pontban rögzített éves keretösszegből a tartalékkeret összege nélkül számított időarányos havi átlagos keretösszeg és az Erzsébetváros Kft. által elvégzett tényleges munkálatokról az Önkormányzat számára ez alapján benyújtott számlán megjelölt összegének különbözete a 15.2.1. pontban megjelölt tartalékkeret összegét növelve hónapról hónapra összeadódik, amely összeget az Erzsébetváros Kft. az Önkormányzat 20.3 pontban rögzített kapcsolattartójával történt egyeztetést követően, az ott megjelölt kapcsolattartó jóváhagyása alapján további szükséges köztisztasági feladatok ellátására, illetve a feladatellátás során felmerülő vagy felmerült költségek kifizetésére fordíthatja.

15.6  Az Erzsébetváros Kft. jelen szerződésben rögzített feladatellátására (15.3 pontban) biztosított keretösszeg terhére és figyelemmel jelen szerződés 15.4. pontjában rögzítettekre az igazolt, elfogadott költségei és alvállalkozók igénybevételével elvégzett feladatokra vonatkozóan 5 % bonyolítói jutalék összegét számolhatja el.

15.7. A Felek megállapodnak abban is, hogy az itt meghatározott keretösszegeket és feladatokat az Önkormányzat Képviselő-testülete minden évben felülvizsgálhatja és szükség szerint módosíthatja, 2021. évre vonatkozóan felülvizsgálja és szükség szerint módosítja.

16. Fizetési feltételek

16.1. Felek az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVI. törvény 58. § alapján határozott időre szóló elszámolásban állapodnak meg.

16.2. Az Erzsébetváros Kft. a szerződésszerű teljesítés igazolása érdekében a tárgyhónapot követő hónap 10. napjáig a 15.1 pont szerint elszámolást köteles készíteni, mely a konkrét munka jellegétől függően tartalmazza az elszámolás szempontjából releváns minden nemű költséget a 8. számú melléklet szerint.

16.3. Önkormányzat az Erzsébetváros Kft. teljesítését annak szükségtelen zavarása nélkül folyamatosan jogosult ellenőrizni.

16.4. Önkormányzat köteles az elszámolás felülvizsgálatát az elszámolás kézhezvételétől számított 5 munkanapon belül elvégezni.

16.5. Erzsébetváros Kft. az Önkormányzat által elfogadott és leigazolt elszámolás (teljesítésigazolás) alapján jogosult a feladatellátási díjra vonatkozó számlák benyújtására. A teljesítés időpontja a tárgyhó utolsó napja.

A teljesítésigazolás aláírására az Önkormányzat 20.4 pontban megjelölt kapcsolattartója jogosult, a mindenkori Városgazdálkodási iroda vezetője.

16.6. A számla késedelmes kiegyenlítése esetén az Önkormányzat a Polgári Törvénykönyv (a továbbiakban: Ptk.) szerinti késedelmi kamatot köteles megfizetni az Erzsébetváros Kft. részére. A kamatfizetési kötelezettség esedékességére a Ptk. rendelkezései az irányadók.

A számla csak az Önkormányzat 20.4. pontban megjelölt kapcsolattartója általi elfogadása (aláírása) után fizethető ki. A számla fizetési határideje 15 nap. Az Erzsébetváros Kft. a számla kiállítása napján köteles a számlát benyújtani az Önkormányzat részére.

16.7. A díjfizetés a mindenkori hivatalos magyar fizetőeszközben esedékes. Az ÁFA mértékére a mindenkor hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadóak.

16.8. Felek megállapodnak abban, hogy az Erzsébetváros Kft. csatoltja az elszámoláshoz a hulladékszállítással kapcsolatos szállítóleveleket, számlákat.

egyéb rendelkezések

17. Hibás teljesítés

17.1. Felek megállapodnak abban, hogy az Erzsébetváros Kft. a jelen szerződésben meghatározott feladatait szerződésszerűen, a szakmai írott és íratlan szabályoknak megfelelően, a vonatkozó jogszabályi előírások betartásával köteles végezni.

17.2. Felek megállapodnak abban, hogy Erzsébetváros Kft. hibásan teljesít, ha a jelen szerződésben meghatározott feladatokat

  1. nem vagy csak részben,
    1. nem az előírt gyakorisággal, mennyiségben és minőségben,
    1. a karbantartási, szervizelési feladatait nem a forgalmazó által előírt módon és gyakorisággal teljesíti.

17.3. Az Önkormányzat az Erzsébetváros Kft. hibás vagy hiányos teljesítése esetén a hiba felfedezése után a lehető legrövidebb időn belül, köteles kifogásait Erzsébetváros Kft.-vel írásban közölni és egyidejűleg – megfelelő határidő kitűzésével – írásban felszólítani őt a kijavításra.

17.3.1. Szerződő Felek joghatályos írásbeli közlésnek fogadják el, ha az Önkormányzat a hibás vagy hiányos teljesítés miatti kifogását e-mail-ben, kézbesítő útján vagy postai küldeményben juttatja el az Erzsébetváros Kft. részére.

17.3.2. Erzsébetváros Kft. köteles az írásbeli felszólítást követően a hibás teljesítés kijavítását haladéktalanul megkezdeni és azt a lehető legrövidebb határidőn belül befejezni.

17.4. Erzsébetváros Kft. vállalja, hogy a szolgáltatás hibás teljesítésével okozott károkat megtéríti az Önkormányzat részére, kivéve a vis major eseteket (olyan előre nem látható és emberi erőforrással nem befolyásolható körülmény, tény, amely Erzsébetváros Kft.-n kívülálló ok miatt következik be). Amennyiben az Erzsébetváros Kft. a lomtalanítási napokon akadályoztatva van a feladatellátásában, a lomtalanítási napokon elmaradó feladatok tekintetében a feladatellátás nem számít hibás teljesítésnek, azonban azt a lehető leghamarabb teljesíteni köteles.

18. Felmondás

18.1. A Felek megállapodnak abban is, hogy a jelen szerződést a rendes felmondás szabályai szerint bármelyik fél, írásban, indokolás nélkül, 6 hónapos felmondási idő betartása mellett, a hónap utolsó napjára felmondhatja.

18.2. Önkormányzat Erzsébetváros Kft. szerződésszegése miatt azonnali hatályú felmondással élhet

  1. Erzsébetváros Kft. késedelme esetén a késedelmes teljesítésre vonatkozó harmadik Önkormányzat általi írásbeli felszólítást követően,
  2. Erzsébetváros Kft. hibás teljesítése esetén a hibás teljesítésre vonatkozó harmadik Önkormányzat általi írásbeli felszólítást követően,
  3. ha Erzsébetváros Kft. a 15. pontban meghatározott díjak bármelyikét egyoldalúan megemeli,
  4. ha Erzsébetváros Kft. a kötelező felelősségbiztosítását nem tartja fenn folyamatosan, vagy azt a biztosító – bármely okból – megszünteti,
  5. ha Erzsébetváros Kft. ellen csőd-, felszámolási-, vagy végelszámolási eljárás indul.

19. Biztosítás

19.1. Erzsébetváros Kft. teljes körű felelősséggel tartozik abban az esetben, ha a kötelező felelősségbiztosítás érvényesítésénél a felelősségbiztosító – Erzsébetváros Kft. érdekkörében felmerült okból – jogszerűen tagadja meg helytállását.

20. Szerződő Felek nevében eljáró személyek

20.1. Erzsébetváros Kft. kapcsolattartója:

név:     Galambos András György ügyvezető
tel:      30/ 900 1197
e-mail: galambos.andras@efebe.hu

20.2. Szakmai kapcsolattartó: 

név:     Galambos András György ügyvezető

tel:      30/ 900 1197

20.3. Önkormányzat kapcsolattartója:

név:     A Városgazdálkodási Iroda mindenkori szakreferense (jelen okirat aláírásakor: Juhászné Farkas Matild köztisztasági referens)

tel:      462-3104
e-mail: juhaszne.farkasmatild@erzsbetvaros.hu    

20.4. Önkormányzat kapcsolattartója, aki a teljesítésigazolásra jogosult:

A Városgazdálkodási Iroda mindenkori vezetője (jelen okirat aláírásakor: dr Nagy Erika irodavezető)

tel.: 462-3215

21. Záró rendelkezések

21.1. Jelen szerződést mindkét fél beleegyezésével kizárólag írásban lehet módosítani. Nem minősül a szerződés módosításának a Felek nyilvántartott adataiban, így különösen a székhelyében, képviselőiben, kapcsolattartóiban, bankszámlaszámában bekövetkező változás, azonban az említett változásokról az érintett fél a másik felet – az eset körülményeitől függően – vagy előzetesen írásban 10 napos határidővel vagy a változás bekövetkezését (bejegyzését) követő 8 napon belül köteles értesíteni.

21.2. Szerződő Felek egymás közötti értesítései akkor joghatályosak, ha azokat ajánlott küldeményként vagy e-mail-en továbbítják. Az írásbeli értesítés „kézbesítettnek tekintendő” akkor is, ha a küldemény „nem kereste”, „a címzett ismeretlen”, „nem vette át” jelzéssel érkezik vissza a feladóhoz.

21.3. A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. valamint a jelen szerződés tárgyát érintő hatályos jogszabályok rendelkezései irányadók. Az esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket Felek egymás között rendezik, amennyiben az egyezségi kísérlet eredménytelen, a vitát peres eljárás során bíróság dönti el.

21.4. Az Erzsébetváros Kft. az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet 50. § (1a) bekezdésére tekintettel külön okiratban is és jelen szerződés aláírásával is nyilatkozza, hogy a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (1) bekezdése szerinti átlátható szervezetnek minősül.

21.5. Jelen szerződés elválaszthatatlan részét képezik a következő mellékletek:

  1. számú melléklet: Takarítási feladatok – Belső Erzsébetváros
  2. számú melléklet: Takarítási feladatok – Középső-Külső Erzsébetváros
  3. számú melléklet: Takarítási feladatok – Hó és síkosságmentesítés
  4. számú melléklet: Takarítási feladatok – Közparkok kézi takarítása
  5. számú melléklet: Takarítási feladatok – Kutyafuttatók takarítása, fertőtlenítése
  6. számú melléklet: Takarítási feladatok – Újévi kézi takarítás
  7. számú melléklet: Az Erzsébetváros Kft. részére bocsátott önkormányzati tulajdonú eszközök
  8. számú melléklet: Önköltség elszámolás

Felek e jelen szerződést, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, jóváhagyólag írják alá.

Budapest,2020. ………………………………

………………………………………………………..           ………………………………………………………..

Budapest Főváros VII. kerület                       Erzsébetváros Fejlesztési és Erzsébetváros   Önkormányzata                    Beruházási Korlátolt Felelősségű Társaság

Képviseli:Niedermüller Péter                            Képviseli:Galambos András György

polgármester                                                      ügyvezető

Megrendelő                                                        Vállalkozó

Ellenjegyzem:                                                                                  

………………………………………………………..                  

Dr. Laza Margit                                       

Jegyző                                                       

Pénzügyi ellenjegyzés:

…………………………………………

Fitosné Zemanovics Zsuzsanna

Pénzügyi Iroda vezetője

                                        

No Comments

Add your comment